Relacje

Relacja z Mokonu.

Relacja Mokon 2015

28-29 listopada odbył się Mokon 2015 w Warszawie. Po wyjściu z tramwaju słychać było gwar podekscytowanych, przebranych za różne postacie z bajek, gier, komiksów ludzi, zmierzających w stronę szkoły, w której miał się odbyć konwent. Z każdym krokiem coraz wyraźniej dało się też słyszeć muzykę płynącą z tego miejsca.


Uczestnicy zbierali się pod szkołą już od samego rana, aby uniknąć opóźnień oraz niepotrzebnego zamieszania – organizatorzy rozdzielili tłum na trzy kolejki: medialną (stosunkowo najkrótszą), dla posiadających wejściówki oraz dla tych, którzy pragnęli je dopiero nabyć. Dzięki możliwości wydrukowania w domu zakupionych wcześniej biletów, wszystko szło sprawnie i bez większych komplikacji.
Przy wejściu uczestnik otrzymywał informator z kolorową mapą oraz opisem wszelkich atrakcji, identyfikator na smyczy oraz opaskę na rękę, która z niezwykłą sumiennością i zacięciem sprawdzana była przez ochronę konwentu za każdym razem, gdy opuszczało się budynek (choćby po to, by zapalić papierosa), co wydawało się lekko uporczywe dla konwentowiczów. Trzypiętrowa szkoła nadawała się dobrze do pomieszczenia wszystkich uczestników, było dość dużo miejsca na sklepy oraz atrakcje.
Przy wejściu skierować można się było wprost do dobrze wyposażonej sali konsolowej bądź do szatni, umieszczonej w piwnicach budynku. Na parterze można było znaleźć toalety, prysznice, dwa fotostudia, main room oraz pomieszczenie ratowników medycznych. Wszystkie pokoje były bardzo dobrze oznakowane oraz opisane. Na pierwszym piętrze znajdowały się pomieszczenia panelowe, konkursowe, oraz game roomy (sale z różnymi konsolami), takie jak ddr, ultrastrar, rockband oraz J-games room. Na korytarzach obydwu tych pięter rozmieszczone były sklepy z upominkami, słodyczami oraz wszelkie inne stoiska, które w większości posiadały terminale płatnicze, przez co jeszcze prościej można było roztrwonić oszczędności.
Sale, w których można było zostawić swoje rzeczy oraz uciąć sobie drzemkę, umieszczone były na ostatnim piętrze, dzięki czemu uczestnicy pragnący odpocząć mieli dostateczny spokój, by to uczynić. Oczywiście po niedługim czasie od rozpoczęcia konwentu zaczęły one pękać w szwach, lecz niezrażony konwentowicz mógł również rozłożyć rzeczy na korytarzu – do dyspozycji było całe piętro. Niedaleko od tych pomieszczeń znajdowała się przebieralnia cosplayowa, która wypełniona była różnymi dodatkami, dzięki czemu łatwiej było upodobnić się do wybranej postaci. Na tym samym piętrze znaleźć miożna było pokój do gry w osu dla początkujących graczy oraz salę warsztatową, gdzie odbywały się różne kursy i zajęcia.
Organizatorzy postarali się, by uczestnicy – pragnący wykorzystać czas spędzony na konwencie do maksimum – mieli co robić. Zaplanowanych urozmaiceń było multum, przez co problemem było rozplanowanie czasu tak, aby zwiedzić wszystkie ciekawostki.

Opis atrakcji w wymienionych już wyżej salach wyglądał następująco:

Sala główna – od samego rana odbywały się tu przygotowania do konkursu Cosplay Standard oraz do Cosplay World Masters/Clara Cow’s Cosplay Cup. Wieczorem odbył się tam również koncert zespołu ADAMS (niestety ze skutkiem tragicznym, ponieważ wokalista zespołu, Shota Yokoyama, zasłabł na scenie, po czym został przewieziony do szpitala, gdzie zmarł dwa dni później na udar mózgu);

Sala Kulturowa – gdzie dowiedzieć można się było wiele o mitologii japońskiej, domniemywać o przyszłości globalizacji rynku anime, jak i również po koncercie poznać się oraz porozmawiać z członkami zespołu ADAMS;

Sala panelowa – spotkać w niej można było światowej sławy cosplayerów, którzy przyjechali na Mokon (Leona Chiro i Elffi) oraz posłuchać prowadzonych przez nich wykładów na temat ich pasji odzwierciedlania fikcyjnych postaci w realnym świecie, pogadać o anime składających się z wielu serii, tzw. tasiemcach, jak również wykazać się w konkursie wiedzą posiadaną o Katekyo Hitman Reborn;

Sala warsztatowa – w której uczono, jak oszczędzić na konwentach, niekonwencjonalnych sposobów na cosplay, gry w planszówki, speed drawing, oraz znalazło się miejsce by poza konkursem każdy mógł puścić wodzę wyobraźni rysując dowolnym stylem oraz tempem.

Sala panelowo konkursowa – uczestniczyć można było w takich perełkach repertuaru jak „rozpoznaj serię po mundurku”, posłuchać o teoriach spiskowych mrocznego świata anime, zgadywać, co to za cosplay oraz wykazać się wiedzą na temat „Fairy Tail”;

Sala panelowa PZTA – dowiedzieć można się było, jak powstaje anime, o prawach autorskich, jak i również o historii anime w Polsce. Ciekawym był również panel o Bushido – kodeksie japońskich wojowników, chorobach japońskiego społeczeństwa czy też posłuchać można było o utraconym raju czyli kontynuacji „GTO”. w programie sali znalazł się również przegląd anime, które zagościły na ekranach jesienią, oraz rozważanie na temat opłacalności sprowadzania z Japonii kontra kupowanie rzeczy na miejscu;

Sala konkursowo panelowa PZTA – czyli konkursy wiedzy na temat M&A, loterie anime, rozpoznawanie postaci, ekstremalne konkursy openingów i endingów czy też pokaz wyższych umiejętności, czyli rozpoznaj anime po screenie;

Sala Growa PZTA – w której usłyszeć można było informacje na temat zbliżającego się wtedy blizzconu, pogadać na temat „League of Legends”, survival game w japońskiej popkulturze czy też o najnowszych generacjach konsol;
Sala konsolowa – tutaj odbywały się turnieje, mianowicie Tekken Tag, Naruo Revolution, Mortal Kombat oraz Soul Calibur IV;

Sala J-games – powrót do korzeni, jakim były turnieje Hanafuda, GO, Mahjonga, Shougi oraz Kendama;

Sala Ultrastar – najgłośniejszy pokój całego konwentu. Od samego rana słychać było głosy ludzi silących się na śpiew w najróżniejszych językach oraz rytmach; można było załapać się na konkurs piosenek z lat 80. i 90., GlowUS oraz konkurs piosenek z anime;

Sala Rockband – również turnieje (perkusistów, gitarzystów oraz Rockband);

Sala DDR – w którym czuć było pot, krew i łzy ludzi starających dać z siebie wszystko i zatańczyć ulubione piosenki na specjalnych matach do tańczenia. Zapewnione były konkursy dla zaawansowanych jak i również dla początkujących uczestników;

Osu Room – organizatorzy przygotowali turniej dla poczatkujących, zaawansowanych oraz Osu! Quiz na temat samej gry.
Jak widać – było sporo możliwości, a wszystkie sale cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Często brakowało krzeseł oraz miejsca, tak więc nie każdy mógł wziąć udział we wszystkich wydarzeniach, ale tych (na szczęście!) nie brakowało. Poza atrakcjami w postaci paneli i konkursów, znalazło się miejsce dla fotostudiów, w których można byłozrobić sobie pamiątkowe zdjęcia, a wzdłuż korytarzy rozciągały się stoiska z upominkami. Miłym dodatkiem okazała się również sala z jedzeniem, gdzie można było spróbować sushi oraz innych japońskich przysmaków. Konkurs cosplay cieszył się niezwykłym zainteresowaniem i chociaż nie wszystkie scenki były równie wyszukane, to przygotowane przez ludzi stroje reprezentowały naprawdę wysoki poziom.
Zwieńczeniem soboty był występ zespołu „ADAMS”, jak i również „Azjatyckie nocne party” – huczna impreza w sali głównej, w której udział wzięła cała masa pragnących zabawy ludzi, bawiących się do samego świtu. Konwent trwał do godziny 14 dnia następnego, a do samego końca wydarzenia można było wziąć udział w ciekawych atrakcjach.

Słowem podsumowania – Impreza została starannie przygotowana przez organizatorów, którzy . nie omieszkali zadbać o najmniejsze szczegóły, przez co konwent pozostawił wrażenie bardzo udanego, a przyjazna atmosfera, podtrzymywana przez wszystkich uczestników „Mokonu 2015” z całą pewnością zachęca do powrotu za rok.

Damian „Haruki” Paluch
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
  • Konwenty
  • FORT
  • Tolk-Folk
  • Ryucon 2017
  • Fornost 2017
  • NiuCon
  • Mochicon
  • Zakonki
  • Twierdza
  • Gildia Society
  • Rzesz??w by Night

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 12 gru 2017, 17:07 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka